Mapamundi dels drets humans: dret a migrar

Els conflictes armats, la violència de gènere, l’espoli de recursos naturals, el totalitarisme, l’homofòbia… porten milions de persones arreu del món a deixar enrere les seves arrels familiars i socials. Els governs intenten controlar les migracions amb regulacions legals, acords internacionals i mesures militars, que sovint deriven en violències envers les persones migrants: arbitrarietat, empresonament, esclavitud, tortures, explotació... Mentrestant, una part de la població viu la immigració com una amenaça i grups d’ultradreta aprofiten aquesta por per créixer políticament, danyant la convivència. El Mapamundi dels drets humans és un recurs educatiu per mostrar la interdependència entre persones i territoris, i la necessitat de defensar els drets humans a escala global.

Quines escenes del mapamundi il·lustren les migracions internacionals? Quines relacions de causa-efecte poden establir-se entre aquestes escenes? Quines propostes de justícia global es plantegen davant aquesta situació? Quins recorreguts podrien fer-se pel Mapamundi per comprendre aquesta interdependència? Quins materials (audiovisuals, aplicatius, còmics...) ajudarien a apropar aquestes situacions a l’alumnat?

La teva recerca farà servei al programa Recerca per a la Ciutadania Global de la Fundació Solidaritat UB. Concretament, s'afegirà al Portal PAULA, que promou l’educació en drets humans a través del suport al professorat.

Observacions participants
Observacions no participants