PROPOSTES DE RECERCA
‹ Llista de propostes
L’acollida a nouvinguts, com funciona?

Quan una família arriba a una ciutat nova és lògic que necessiti orientació. Per conèixer les escoles pels fills, opcions per buscar feina, fer gestions... Ens estem referint a l’acollida, que és especialment important quan les persones nouvingudes provenen d’altres països. En el teu municipi segur que hi ha associacions o serveis de l’Ajuntament que es dediquen a l’acollida dels que seran nous veïns. Per exemple hi ha programes d’acollida lingüística (on s’ensenya català i castellà), d’inserció laboral (Bayt al-thaqafa), o en els instituts per a incloure l’alumnat nouvingut (Servei Educatiu del Baix Llobregat VI). De vegades no es disposa d’informació sobre quins resultats a mitjà i llarg termini han tingut aquestes iniciatives. I això fa que sigui necessària recerca en un context proper.

Qüestions de recerca:

Quins resultats han tingut els programes d’acollida per les persones que hi van passar? Quines valoracions en fan? Quines millores es podrien introduir? Com arriba la informació sobre els programes als destinataris?

En aquesta recerca realitzaràs:
Qüestionaris per internet
Entrevistes individuals
Entrevistes grupals
Anàlisis de documents
Alguns recursos per iniciar la recerca:
Comparteix a les xarxes:

UNA INICIATIVA DE: