Gestió de residus: Què en fem de les escombraries??

En les nostres activitats diàries generem una mitjana d'1,39 kg de restes de menjar, paper, plàstics, vidre, etc per persona i dia. Els residus que generem diàriament requereixen ser gestionats. Això inclou diverses opcions, per exemple el reciclatge, que és com s'acaben gestionant quasi la meitat dels residus (Institut d'Estadística de Catalunya, 2022). Recentment, les organitzacions ecologistes han denunciat l'Estat espanyol davant la Comissió Europea argumentant que no compleix les seves obligacions en matèria de reciclatge (Ecologistes en Acció, 2023). Calen estudis sobre com es gestionen els residus a nivell local per prevenir-los millor (Agència Catalana de Residus, 2008, pp. 32-35).

Com gestionem els residus? Quins hàbits de reciclatge hi ha a l’institut? Quins impactes té en el medi ambient la nostra gestió dels residus? Quins impactes observem en el nostre entorn? Quins dels nostres hàbits de consum generen més residus? Quins canvis d'hàbits ajudarien més a reduir l'impacte a nivell global? Què podríem canviar a l’institut per reduir aquests impactes?

Experiments de laboratori