Com es gestiona la diversitat en les aules?

Els instituts són un reflex de la societat diversitat que som: segurament molts dels avis i àvies del grup o fins i tot els pares provinguin d’altres parts de l’Estat espanyol o altres països. Més enllà del lloc de naixement, quasi 1 de cada 10 alumnes de Catalunya té nacionalitat estrangera (Departament d’Educació). Per això és important que “si el professorat té per missió ajudar a preparar l’alumnat per a la societat del present i del futur, previsiblement més multicultural (...) és imprescindible que l’enfocament intercultural” estigui en les activitats en els instituts (Fundació Tot Raval, p.10 ). Per a què tothom pugui satisfer el seu dret a l’educació fa falta investigar com les escoles i els instituts estan gestionant la diversitat.

Quines eines té el professorat per gestionar la diversitat cultural a l’aula? Com funciona l’aula d’acollida de l’institut? Quins resultats està tenint? Quins recursos tenen els instituts del municipi per a gestionar la diversitat a les aules? Com és l’aprenentatge de l’alumnat originari d’altres països? En quina mesura podem parlar d’inclusió educativa a l’institut? Què caldria millorar perquè l’institut tingui més en compte la diversitat d’alumnes?

Observacions participants