Recerca sobre el Treball de recerca

TR, TDR, TREC... si fas batxillerat saps de què parlem: el Treball de recerca. És una matèria obligatòria que busca que l’alumnat aprengui a fer investigació a partir d’un tema d’interès (Departament d'Educació, s.d., pp. 101-103). A la vegada, un dels objectius del batxillerat és que l’alumnat adquireixi consciència sobre els drets humans (DOCG, 2008, p. 3).

Què aprèn a fer l’alumnat durant el TR? Com és el plantejament dels arguments en l'anàlisi i les conclusions? Quants TR tenen en compte els drets humans? Quants tenen relació amb la sostenibilitat? En quina mesura s’assoleixen els objectius que preveu la normativa? Quins resultats tenen els programes que donen suport al TR? Quins problemes detecta el professorat? I l’alumnat?

Els resultats de la teva recerca faran servei al Programa "Recerca per a la Ciutadania Global" de la Fundació Solidaritat UB per conèixer l'impacte de les seves activitats als instituts.