Com és la convivència a l'institut?

Els conflictes són un fet inseparable de la vida en societat. Sovint es tracta de conflictes entre persones, amb els pares, les amistats, persones al carrer... També hi ha conflictes entre grups, com els conflictes socials entre persones que defensen els seus drets i empreses o governs, i els conflictes polítics entre països. A més, “conflicte” no és el mateix que “violència” (Escola de Cultura de Pau). Sempre estarem envoltats de conflictes, menors i majors, i hem d’aprendre a conviure per gestionar-los de forma no violenta. Que promouen la gestió pacífica dels conflictes. Per exemple, la Fundació Akwaba desenvolupa la campanya Com vivim? Convivint per promoure la cultura de pau amb joves.

Quins conflictes hi ha en el nostre entorn? Quines causes hi ha darrere d'aquests conflictes? Com s'estan gestionant en l'actualitat? De quines formes es podrien gestionar millor? Hi ha mesures per a gestionar-los? Es coneixen aquestes mesures? Com funcionen? Què n’opina el professorat? I l’alumnat?

L’institut ha participat a la campanya Com vivim? Convivint de la Fundació Akwaba? Quin impacte va tenir la campanya en l’alumnat que hi va participar? Què passava amb els conflictes de l’institut abans de la campanya? Es noten canvis a l’institut després de la campanya?

La teva recerca ajudarà a conèixer millor l’impacte de la campanya Com vivim? Convivint de la Fundació Akwaba en instituts.

Entrevistes grupals