Itineraris de l’exili

Malgrat que l’asil és un dret humà, actualment milions de persones es veuen obligades a emprendre aquest viatge en condicions de gran inseguretat. Davant aquesta crisi dels drets més fonamentals, l’any 2015 la Universitat de Barcelona posa en marxa un programa d’acollida de persones refugiades i provinents de zones en conflicte armat.

Quins han estat els itineraris migratoris d’aquestes persones? A quins països van provar de migrar abans d’arribar a Barcelona? Quines gestions van realitzar? Quins recursos van haver d’invertir? Qui els va ajudar? Quins obstacles van trobar en cada moment?

La teva recerca farà servei al programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte. La recerca ajudarà a identificar les rutes migratòries que segueixen les persones refugiades a causa de la guerra o la persecució. Això ajudarà a cercar aliances amb entitats o institucions d’aquestes regions que permetin rutes més segures per a aquestes persones.

Fundació Solidaritat UB