El patrimoni de pau del teu barri o poble

A les ciutats, pobles i barris on vivim sovint veiem problemes socials, econòmics, obstacles per accedir a l’habitatge, precarietat laboral i conflictes. Però alhora també hi ha veïns i veïnes que s’organitzen per fer front a problemes del barri en iniciatives ciutadanes, projectes i associacions, que dia a dia treballen per la justícia i per fer front als conflictes. Persones que treballen per fer de la ciutat un lloc més just i pacífic esdevenen un “patrimoni de pau” sovint invisibilitzat (DEMOSPAZ, 2018).

Quin és el “patrimoni de pau” del barri? Com s’hi gestionen els conflictes? I a l’institut, als parcs...? El veïnat participa en prendre decisions que l'afecten? Què es podria fer per transformar els problemes del barri? Què fa la gent per construir una ciutat més pacífica?

La teva investigació servirà al Servei de Mediació Ciutadana (SMC) de l'Ajuntament de Montornès i al Servei de Mediació de l'Institut Marta Mata per explicar quins factors ajuden a construir un poble més pacífic. Amb els resultats de la teva recerca es podrà fer una exposició.

Observacions no participants