El masclisme i la LGTBI-fòbia en la publicitat

Els estereotips i els rols socials basats en el gènere i l'orientació sexual són molt presents en les nostres vides: a l’institut, a l’esport, a les xarxes socials, en els acudits, en la publicitat, en les converses... Aquests estereotips serveixen per justificar les discriminacions masclistes i en contra de les persones LGTBI.

Gairebé 1 de cada 4 persones ateses per l’Oficina per la No Discriminació l’any 2018 denunciava haver estat discriminada per la seva identitat de gènere o la seva orientació sexual (Ajuntament de Barcelona, 2019).

Quins estereotips de gènere i d'orientació sexual trobem en la publicitat? Quins sistemes de representació utilitzen? I quines eines digitals? Amb quin tipus de productes s’associen? Quin vincle tenen aquests estereotips amb la discriminació contra aquestes persones i col·lectius? La publicitat normalitza la discriminació contra aquestes persones?

Els exemples i les conclusions de la teva recerca s'inclouran en el fons de documents del Centre de Recursos en Drets Humans (Ajuntament de Barcelona). Els exemples que trobis podran servir al Centre per a formacions i per sensibilitzar sobre la no-discriminació a la ciutat.

Anàlisis estadístiques