Eficiència energètica, com és a l'institut?

Els edificis on vivim, comprem, entrenem o estudiem consumeixen energia per a il·luminar, climatitzar, ventilar... Aquest consum energètic té conseqüències que van més enllà de la factura de l’electricitat. Implica un seguit diversos al medi ambient. Per això els 193 països membres de l’ONU s’han compromès amb la millora de l’eficiència energètica (ONU, s.d.). Per altra banda, diverses organitzacions no governamentals segueixen advertint les institucions perquè prenguin mesures a favor d’una major eficiència energètica (Energía sin Fronteras, 2021).

Quanta energia requereix l'institut per la climatització? Quins sistemes d'aïllament hi ha a la façana, portes i finestres? En quina mesura s'aprofita la llum natural a les aules? Quins tipus de làmpades s'utilitzen per la il·luminació dels espais? Quin rang de potència tenen? Quina és la seva vida útil? Quines fonts d'energia hi ha? Quants "ponts tèrmics" trobem a l'institut? Com es podrien eliminar? Quines millores es podrien introduir amb reformes? I quines es podrien fer canviant els hàbits d'alumnes i professorat?

Observacions no participants
Dissenys tecnològics