PROPOSTES DE RECERCA
‹ Llistat de propostes
Les AMPA i els menjadors escolars

El sistema agroalimentari actual oprimeix i expulsa les comunitats rurals, i destrueix el medi ambient. En el cas dels menjadors escolars, la majoria d’aliments que es consumeixen no són de proximitat, sinó que s’adquireixen a través de mercats majoristes. Productes que tradicionalment s’han conreat al propi entorn –com fruites, hortalisses i llegums- venen cada vegada de més lluny. Les famílies reben informació periòdica sobre els menús però no sobre l'origen dels aliments, ni les quantitats que s'estan servint.

Quina participació té cada AMPA en la gestió del menjador? Quina opinió tenen les famílies associades sobre aquest servei? Com s’organitza l’AMPA per donar resposta a les demandes de famílies i infants en relació al menjador? Què pensen les AMPA sobre els menús? I sobre la gestió dels menjadors? I sobre el seu impacte social, ambiental, educatiu...?

El servei:

A Justícia Alimentària Global duem a terme diferents projectes per avançar cap a un model de menjador escolar entès com a servei públic, abastit amb productes saludables, de proximitat, cultivats de manera sostenible i en un model de producció i distribució socialment just i completament ecològic. Aquesta recerca ens proporcionarà informació molt interessant per identificar noves iniciatives de transformació social i per establir aliances amb AMPA compromeses amb la justícia global.

En aquesta recerca realitzaràs:
Qüestionaris per internet
Entrevistes individuals