PROPOSTES DE RECERCA
‹ Llista de propostes
La “polarització” als instituts

La “polarització” és un conjunt de paraules, punts de vista i idees basades en el “nosaltres contra ells” (Bransdma, 2016, pp. 20-22). Hi ha diversos temes sobre els quals pot haver-hi polarització. Per exemple, sobre la figura i les idees de Trump als Estats Units (Agencia EFE, 2021), sobre la independència a Catalunya (ICIP, 2020), o sobre com s’ha d’organitzar l’Estat espanyol (León, 2022). La polarització pot afectar la convivència a la societat, a l’institut, entre les amistats, a la família...

Qüestions de recerca:

Quins temes o qüestions causen polarització a l'institut? Quin nivell de confiança té l'alumnat amb els companys i companyes de classe? Què sentim respecte les persones que pensen diferent? Com és la convivència a l'institut? Què ajuda a acostar posicions?

En aquesta recerca realitzaràs:
Qüestionaris per internet
Entrevistes grupals
Accions de transformació social (IAP)
Alguns recursos per iniciar la recerca:
Comparteix a les xarxes:

UNA INICIATIVA DE: