Joves desfent les desigualtats

Al carrer, a les xarxes socials o en el nostre entorn podem veure els efectes de les desigualtats sobre les persones. Aquest fet s’ha accentuat des de la crisi econòmica del 2008. Actualment les 8 persones més riques (tots homes) tenen tanta riquesa com la meitat de la població mundial més empobrida (Oxfam, 2017). A Catalunya, el 20% de la població amb més recursos guanya quasi 6 vegades més que el 20% de la població més empobrida (Comissions Obreres, 2019). La campanya Desfem les desigualtats de la Fundació Akwaba vol promoure la reflexió sobre aquesta situació, i la relació entre desigualtats i la vulneració dels drets humans.

Com valoren els alumnes la participació en la campanya? Què pensa actualment l’alumnat que hi va participar sobre les desigualtats? Han fet canvis en el seu estil de vida? S’han realitzat altres accions per lluitar contra les desigualtats? Quines? Un cop acabada la campanya, l’institut ha realitzat altres iniciatives contra la desigualtat?

La teva investigació ajudarà la Fundació Akwaba a avaluar l’impacte de la campanya Desfem les desigualtats que s’implementa amb estudiants de diversos instituts.