Identificacions per perfil ètnic: A qui para la policia?

Sortir de casa per quedar amb els col·legues, anar a l’institut o al supermercat i... la policia t’atura per demanar-te la identificació. Per algunes persones aquesta és una situació freqüent. S’anomenen identificacions policials per perfil ètnic i consisteixen en “seleccionar les persones a qui identificar no en funció dels seus actes, sinó en funció dels seus trets físics o ètnia” (SOS Racisme, 2018, p. 6). Organitzacions antiracistes van portar aquestes pràctiques al Tribunal Europeu de Drets Humans a partir del cas d’un noi de Santa Coloma de Gramenet (Pareu de parar-me, 2018).

En l’últim any, quants cops la policia ha demanat a les persones del meu entorn que s'identifiquin? S’observen característiques similars entre les persones que són identificades més vegades? Quins efectes tenen les identificacions policials constants en les persones afectades? Quines estratègies existeixen per acabar amb aquesta pràctica?

Entrevistes grupals