Filosofia a batxillerat i diversitats

Filosofia és una matèria comuna tant a 1r com a 2n de batxillerat. S’hi estudien diferents autors i corrents filosòfiques a través dels llibres de text, els materials entregats o les explicacions que dona el professorat. Institucions i entitats reconeixen la necessitat de fer més visibles les cultures i els orígens de l’alumnat en l’educació dins l’aula (Consell Escolar de Catalunya, 2019). Però, si prenem com a exemple els llibres de text de socials, els personatges d’origen no europeu són quasi invisibles: només el 7% són de fora d'Europa (ICIP, 2017, p. 109). Com està aquesta situació a filosofia?

De quins orígens són les corrents filosòfiques que estudiem a l’institut? Què estudiem sobre corrents filosòfiques no europees? En quina mesura la diversitat de l'institut es veu reflectida en autors i autores de filosofia? Què podem fer per tal que la filosofia de batxillerat sigui més diversa?