Fem teatre fent recerca

El “teatre de l’oprimit” és una tendència que permet parlar de temes escollits i on el públic pren part en l’escenificació (Xarxanet, 2017). Aquest tipus de teatre permet viure i intercanviar experiències a partir de l’anàlisi i la discussió dels temes o problemes que viuen els joves: la discriminació per ser jove (edatisme), el racisme, el masclisme, etc. El “teatre de l’oprimit” pot ser una forma de fer recerca sobre aquests problemes (UAB, 2008), buscant a la vegada ser-ne més conscients i poder-los transformar.

L'alumnat que interpreta, com viu les situacions de discriminació en l'obra? I el públic? Identifiquem aquestes situacions? Quin tipus de qüestions apareixen? Com reaccionem davant les situacions de discriminació? Observem aquestes situacions al barri? Com pot el teatre contribuir a transformar-les? Com podem intervenir davant d’aquestes situacions en la vida real? Quines reflexions provoca en els joves?

Observacions participants
Treballs artístics
Accions de transformació social (IAP)