El MIST, una app contra els discursos d’odi

Els comentaris i opinions carregades de menyspreu, odi i humiliació cap a altres persones pels seus orígens, gènere, orientació sexual, aparença física o religió són “discursos d’odi” (Consell d’Europa, 2015). Aquests missatges els podem veure a les xarxes socials, en grups de whatsapp o en converses. L’Ajuntament de Barcelona ha editat una aplicació mòbil anomenada MIST (Missió Internet sense Trols) perquè els infants i joves aprenguin, mitjançant el joc, a detectar aquests discursos que comporten discriminacions. El videojoc s’ha utilitzat en tallers a primària i secundària i cal conèixer quins efectes està tenint.

Quins mètodes de representació gràfica es podrien millorar? En quina mesura ajuda a comprendre els “discursos d’odi”? Aconsegueix entretenir? Quines altres apps s'han fet o proposat contra els “discursos d’odi”?

La teva investigació ajudarà la Direcció de Drets de Ciutadania i Diversitat de l’Ajuntament de Barcelona a millorar el videojoc i el taller de presentació a l’alumnat.

Imatge: © Ajuntament de Barcelona
Observacions participants