El dret a l’habitatge de les persones refugiades

L’arribada d’una persona o família refugiada a un poble o ciutat implica l’inici d’una nova vida: aprendre noves llengües, conèixer el funcionament dels serveis mèdics o inscriure els infants a l’escola. De vegades, gestions tan quotidianes com obrir un compte bancari, fer un tràmit a l’administració o llogar un habitatge resulten complicades a causa de la discriminació (CEAR, 2018). Les persones refugiades nouvingudes a Espanya són una petita part dels 70,8 milions de persones que s’han vist obligades a marxar de casa seva per situacions de violència (ACNUR, 2019).

En quines situacions hi ha discriminació? Com és la discriminació per accedir a un habitatge? Quin percentatge de persones al meu barri estan disposades a llogar un pis a persones refugiades? I empreses immobiliàries? Quines raons es donen per a aquestes respostes? Com es podria reduir aquesta discriminació?

Les troballes de la teva recerca serviran a Accem (una ONG que treballa amb persones refugiades) per editar materials per donar a conèixer a la ciutadania les discriminacions que pateixen les persones refugiades.

Anàlisis de xarxes