Dret a la ciutat de les persones refugiades

Davant la crisi provocada per les vulneracions del dret d’asil, la Universitat de Barcelona posa en marxa un programa d’acollida de persones refugiades i provinents de zones en conflicte armat, que proporciona suport acadèmic i a la inclusió social. A inicis de 2019, la UB acull 28 persones, que resideixen a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana.

Com es la relació de les persones acollides amb la ciutat on resideixen? Com se senten en relació a aquesta ciutat? Com és la relació amb els seus veïns i veïnes? Quins serveis de la ciutat fan servir? Quins espais del barri gaudeixen?

La recerca ajudarà a identificar accions per promoure el dret a la ciutat de les persones acollides i afavorir la convivència. Més enllà de l’aplicació dels resultats, la recerca serà una oportunitat perquè aquestes persones prenguin consciència del dret a la ciutat i disposin d’un espai d’atenció a la seva opinió i vivències.

Fundació Solidaritat UB