Conflictes armats i dret a l’educació

Denegar a un gran nombre d’infants l’accés a l’escola, a una educació bàsica, genera pobresa, atur i desesperança. En un context de violència armada, es tracta de les condicions propícies per al reclutament d’infants i joves per part de grups armats, i l’augment de la violència.

A través de la recerca bibliogràfica, pot analitzar-se com violències estructurals com la vulneració del dret a l’educació, incideix en el reclutament de menors. A continuació, el treball pot centrar-se en l’estudi d’un cas concret, sobre alguns dels països en els que s’ha trobat menors implicats en els grups armats.

Aquests tipus de treball, sobre problemàtiques complexes i desconegudes per l’opinió pública, són idònies per abordar-se en el Batxillerat Artístic, emprant l’anàlisi per elaborar alguna obra que contribueixi a comunicar i difondre la problemàtica: una animació, un còmic, un anunci publicitari, la maqueta d’una instal·lació artística, etc.

Proposta elaborada amb la col·laboració de la Clínica Jurídica en Drets Humans, de la Facultat de Dret de la UB.

Temes: , , ,