Assemblea de Cooperació Per la Pau

Des de 2011, l’Assemblea de Cooperació Per la Pau (ACPP) desenvolupa el projecte A la recerca del desenvolupament, que dóna suport, seguiment i assessorament a un seguit de treballs de recerca de batxillerat de centres educatius de Barcelona.

En aquests treballs, l’alumnat participant analitza qüestions vinculades amb el desenvolupament, reflexionant sobre la dimensió global de les qüestions investigades.

Els joves juguen un rol actiu en la transformació social, i la recerca de batxillerat és una bona oportunitat per conèixer la realitat del món i començar a actuar. Des de l’ACPP, ofereixen propostes pel treball de recerca, recursos sobre aquella temàtica, el contacte amb persones i organitzacions especialitzades, estades a la seu de l’entitat, un premi i molt més. La participació en el projecte requereix d’inscripció prèvia a inicis de curs ja que el nombre de places és limitat.

El passat 1 de Novembre es va iniciar la quarta edició del projecte. Enguany hi ha una gran novetat ja que el projecte serà dut a terme conjuntament amb l’Escola Lliure el Sol, una entitat centrada en la formació d’educació en el lleure amb una àmplia trajectòria en educació transformadora.

Amb aquesta incorporació el projecte tindrà dues línies d’actuació:

• l’’assessorament a treballs de recerca de batxillerat, com en cursos anteriors
  • l’assessorament a les memòries que conclouen les formacions de directors i monitors en el lleure, que requerirà un eix transversal d’educació per al desenvolupament i transformació social.

El projecte també preveu la formació del professorat en relació a la recerca i l’educació pel desenvolupament, una activitat que estem organitzant conjuntament l’ACPP, l’Escola Lliure el Sol i el programa Recerca per la Ciutadania Global de la UB, i que compta també amb la col·laboració de l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Totes les activitats es desenvolupen amb el suport del programa Barcelona Solidària de l’Ajuntament de Barcelona.