Un projecte educatiu

Recerca per a la Pau és:

• Un projecte educatiu
  • Orientat a la construcció de pau i ciutadania global
  • A través de l’assoliment de la competència en recerca
  • Integrant l’aprenentatge-servei
  • Adreçat a estudiants i professorat dels centres de Secundària
  • Des del treball en xarxa entre els diferents agents educatius

Des del curs 2005/2006, la Universitat de Barcelona convoca el Premi de Recerca per a la Pau per a treballs de recerca de batxillerat, que es desenvolupa en el marc del programa PAULA. Aquest programa està impulsat per l’ICE i la Fundació Solidaritat UB per potenciar l’educació per a la pau i pels drets humans en els centres educatius.

La recerca de batxillerat té per objectiu principal l’assoliment de la competència en recerca. Alhora, aquest procés manté un gran potencial per incidir en la cultura de pau i de violència dels estudiants, aprofundint en l’educació en drets humans i per a la ciutadania global.

Per tal de promoure aquesta dimensió educativa inherent al procés de recerca, hem obert aquest bloc on reunim els diferents recursos, projectes i activitats que anem generant entorn d’aquest enfocament educatiu de la recerca a Secundària.

Entre d’altres, hi trobaràs:

• Propostes de recerca per al treball de batxillerat
  • Atenció a consultes de professorat i alumnat
  • Exemples de recerques d’anys anteriors
  • Recursos i activitats que desenvolupem al voltant de la recerca per a la pau

Recerca per a la pau és fonamentalment un projecte educatiu, adreçat a promoure la integració curricular de l’educació per a la pau i la ciutadania global a Secundària, però també en els ensenyaments universitaris.

Les activitats i serveis es troben en desenvolupament permanent i es realitzen en col·laboració amb professorat i alumnat de la Universitat de Barcelona, així com entitats, serveis i administracions locals.

Contacteu amb nosaltres si esteu interessats en participar-hi.

recercapau@ub.edu